1.8.2016

01082016, hyvästi heinäkuu

Nyt soi:

"Oonko mä ihan kauhee ihminen jos mä vaan tiputan tän röökin tonne veteen?"
"Luuletko sä Katja ihan oikeesti että Itämeri voi saastua enää yhtään enempää?"






Olen käynyt kahdesti meressä.

Itämeri on aina kylmä. Muistin sen Aurinkolahden rannalla
kun ensimmäistä kertaa moneen vuoteen painoin pääni veden alle.

Toinen kerta oli öinen matka läpi Itä-Helsingin metsäreittien Puotilan rannalle.
Matkalla takaisin jäin hetkeksi katselemaan ikkunaa, huonetta jossa joskus asuin.

Miksi sellaisen katsomiseen on niin vaikea tottua?

Heinäkuussa olen lukenut uudelleen Harry Pottereita, pari päivää sitten sain loppuun 
Liekehtivän Pikarin. Pentuna ajattelin että kuuluisin tuvista Rohkelikkoon, sitten en 
enää ollut varma, sitten tuli vuosia joina unohdin miettiä koko asiaa, nyt ymmärrän 
olevani luihuinen. Olen varma että sen tuvan huumorintaju on kirpein. Kävin eloku-
vateatterissa katsomassa vikan leffan silloin kun se tuli ja koko loppuosan ajan itkin 
holtittomasti kuin lapsuuteni loppua ja pilasin meikkini.

Olen onnellinen kuuluessani Potter-sukupolveen 
- joskin olin aikaani edellä ja minua kiusattiin
ala-asteen pihalla kun istuin nenä kiinni
Salaisuuksien kammiossa.

Kun pääsin leikkimään hippaa muiden kanssa,
jouduin aina olla paha, muita jahtaava käärme.

Heinäkuussa olen järjestellyt innoissani vaatekaappini villakeeppejä ja samettimekkoja
ja laskenut päiviä elokuuhun, nyt voi alkaa jo jännittää milloin syksy alkaa. Taloyhtiön
pihassa yksi vaahtera on jo ottanut varaslähdön ruskaa kohti. Milloin muutkin tajuaa?

Keskiviikkona näen Suicide Squadin,
otin varaslähdön kuten pihan fiksuin vaahtera
ja varasin liput ennakkonäytökseen.

P.S.
kyllästyin vihreään
laventeli ulkoasu on kivempi.

3 kommenttia:

  1. Aiotko lukea tän uusimman just ilmestyneen potterin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ...mutta joudun odottamaan vuoden tai pari suomennosta.

      Poista
    2. Leiriydyn sit varmaan viikoksi kirjakaupan ovelle tjsp.

      Poista