14.7.2017

1207 -14072017

Nyt soi:







Totta kai unohdin ottaa kuvan itse mökistä. En ollut käynyt siellä pariin vuoteen. Pentuna muistan kyhjöttäneeni toppavaatteissa järven jäällä äidin pilkkiessä lounasta. Vähän vanhempana jouduin metsänistutushommiin ja sitten en enää suostunut lähtemään sinne. Tälläkin kertaa jouduin hommiin, tosin vain sahaamaan omenapuusta kuolleet oksat irti. En olisi lähtenyt, mutta mun kummitäti perheineen tuli käymään Tanskasta eikä juurikaan liikahtanut mökiltä mihinkään, joten raahasin itseni ja kissani kauhealla vaivalla ja säädöllä Kouvostoliiton takametsiin. Matka itsessään meni hyvin ja Pöpö luuli omistavansa koko junan. Automatkoihin se ei tosin ole tottunut, ja kyhjötti matkan juna-asemalta Jaalaan mun käsilaukussa vain välillä kurkkien ulos. 

Mökkeily ei sillä tavalla ole mun juttu, kaipaan kaupunkia enkä jaksa olla aloillani, mutta no, kaksi päivää sinne tänne. Kyllä jossain vaiheessa alkoi vituttaa - tosin osittain siksi, että tajusin mökin olevan paremmin varusteltu kuin mun kämppä - siellä on tiskinpesukone, mulla ei. 

Mun kummitäti on asunut yli 20 vuotta Tasnkassa ja sen puheessa on silti suomalainen aksentti. Tiedättekö kun sanotaam, että tanskaiset puhuu kuin niillä olisi peruna suussa? Täti puhuu niin kuin sen peruna olisi kulmikas. Tulin tänään kotiin niiden kyydillä samalla kun ne lähti lentokentälle ja huomenna on taas ihan liian aikainen herätys - lähden Tampereelle. Sielläkään en ole käynyt ikuisuuksiin. Me mennään bestiksen kanssa lauantaiksi Lumoukseen ja sunnuntaina mennään kieppumaan Särkänniemeen. Mulla ei ole mitään hajua siitä, mitä laitan päälle, mutta ihanasti tuun loistamaan valkoisena kaikkien mustaan pukeutuvien seassa.


Tässä on vielä kuva siitä, kun Pöpö luulee omistavansa koko junan:


2 kommenttia:

  1. kiva lukea taas postaus, olet jotenkin niin inspiroiva persoona :) näin ohimennen tuli mieleen, että kysyisin hiuksistasi. ne ovat niin kauniit, kuinka hoidat niitä? letitätkö ne yöksi? mukavaa kesän jatkoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm no mulla on tosi paljon sellaisia pikkukikkoja. En letitä yöksi, oon kyllä miettinyt että ehkä pitäisi. Isoin juttu, mikä vaikuttaa hiusten tuuheuteen on se, etten värjää niitä. Toinen juttu on biotiini, jota aloin syömään tabletteina kun aloin kasvattamaan polkkaa pois (tosin nythän nää on jo aika pitkät! :D) Sitten sellaisia pikkujuttuja: levitän hiuksiin usein oliiviöljyä. Etenkin ennen harjaamista ja ennen suihkua silloin kun puran paljon tupeeraamista vaatineita kampauksia. Hmm ja sitten yritän pitää hiusten pesuvälin mahdollisimman harvana; shampoo kuluttaa yllättävän paljon (p.s. oon käyttänyt Hieno Suomalainen Mustikkashampoota ja -hoitoainetta ja nyt siitä on tullut vaihtoehto myös värjätyille hiuksille.) Ja hiukset kannattaa ihan oikeasti pikaiseen pyyhekuivata ennen hoitoaineen levittämistä! Ei niille tarvi ihmeempiä tehdä, painelee nopeasti ylimääräiset vedet vaan pois. Hoitoainetta tarvitsee vähemmän ja tehoaa paremmin. Yleensä sanotaan että hoitoaine pitäisi levittää enemmän latvoihin mutta koen järkevämmäksi hoitaa juuria (olen aina ajatellut että se auttaisi siihen ettei hiuksia tipu päästä niin paljoa, en tiedä onko se vain kuvitelmaa.)

      Toivottavasti tästä sait edes jotain irti, oon just nukahtamassa joten voi olla että tekstin punainen lanka saattoi jossain kadota. :D

      Poista